Odmietnuť všetko môžete tu.

logo    Modely aut  Modely aut moni CAR  Kto sa hrá nehnevá 

OFFICIAL DEALER

FOX18 model cars

Česká firma FOX18 výrobca špičkových modelov, najmä vozidiel v najoblúbenejších zberateľských mierkach 1:43, 1:18, ... . www.fox18.sk

 

PREDOBJEDNÁVKA  PRE-ORDER

 

Škoda 120S Rally (1:43) FOX18

ŠKODA R5 Rally2 EVO plain body (1:18) FOX18

 

OBJEDNATE SI YOU ORDERS

modely na sklade (in stock)

    

ŠKODA 1100 OHC Spider 1957 (1:43) FOX18

ŠKODA Octavia WRC EVO2 - 1:43 - limitka - 500 ks

ŠKODA Octavia WRC EVO 2 - 1:43 - limitka320 ks

SKODA 130 RS biela

1:43 - limitka 1008 ks

RS 200 15

 

Škoda 180 RS No.15 - FOX18 (1:43) J. Srnský-J. Syrovátko - Rally Škoda 1974

   Limited Edition

 PRAGA S5T

PRAGA S5T Limited Edition

TATRA Phoenix 8x8 2020 (1:43) FOXTOYS

Škoda 130 RS No.31 Václav Blahna - Jiří Motal

Rally Acropolis 1979 (1:18) FOX18

     

            

_____________________________________________________

Niečo pre "fajnšmekrov"

POCHER v 1:8

Lotus 72D

JPS E. Fittipaldi British GP 1972 

je na svete-available 

POCHER Lotus 72D Fitti 

 

     

 

 

 


Úvod » STAVEBNICE MODELOV » MAC Distribution RES43020 Tatra 805 plachta (1:43)


        

MAC Distribution RES43020 Tatra 805 plachta (1:43)

img

 

Skladom: 0,00 ks
Číslo produktu: RES43020
naša cena:
60,00 EUR (1 500,00 CZK) ( Nie sme platcovia DPH )
RESINOVÁ STAVEBNICA
 

Tatra 805 je ľahký terénny automobil vyrábaný automobilkou Tatra (neskoršie AZNP Mladá Boleslav, Závody V. I. Lenina Plzeň a Avia Praha) v rokoch 1952 až 1960. Bol vyvinutý predovšetkým pre potreby armády na základe špeciálneho zadania. Armáda požadovala automobil schopný jazdy v ťažkom teréne a s vysokou ťažnou silou. Tatra 805 bola poháňaná benzínovým osemválcovým vzduchom chladeným motorom typ T 603 A. Motor mal zdvihový objem 2545 cm³ (vŕtanie 75 mm, zdvih 72 mm) a výkon 75 koní pri 4000 otáčkach za minútu. Prevodovka bola štvorstupňová spojená bola ešte s dvojstupňovou prídavnou prevodovkou. Vozidlá mali stály pohon zadnej nápravy, pohon prednej nápravy bolo možné zaradiť zvláštnou radiacou pákou. Pohonná sústava bola ešte vybavená uzávierkou diferenciálu. Podvozok Tatry 805 tvoril páterový rám, na ktorý vpredu i vzadu nadäzovaly rozvodovky náprav. Nápravy boli výkyvné, s redukciami v kolesách, čo umožnilo zníženie namáhania poloosí, zväčšenie svetlej výšky, zvýšenie celkového prevodového pomeru, a tak i maximálnej ťažnej sily. Jednookruhové hydraulické bubnové brzdy boli bez posilovača. Brzdný účinok bol nedostatočný, prejavovalo sa to hlavne pri brzdení zaťaženého vozidla z vyšších rýchlostí, alebo pri zdolávaní tiahlych klesaní, brzdný účinok motora vtedy nepostačoval. Tatra 805 bola typickým nákladným vozidlom Československej ľudovej armády. Najrozšírenejšou verziou bol valník a vozidlá z rôznymi skriňovými nadstavbami (rádiovoz, sanitka, hasičské vozidlo). Zo špeciálnych verzií to bola cisterna alebo odľahčená verzia s plátennou strechou kabíny určená pre výsadkárov. Tatra 805 – RM-31Ma „Třinec“ bola mobilná krátkovlnná rádiostanica, slúžiaca k rádiovému spojeniu v rámci zväzku, delostreleckých skupín alebo k spojeniu s prieskumníkmi. Na podvozku Tatry 805 bolo postavené i ľahké obrnené vozidlo OA-82 Jarmila. Asi najslávnejšími Tatrami 805 sú strieborno-červeno a strieborno-modro lakované špeciály známych cestovateľov Zikmunda a Hanzelku.

Technické dáta:
Dĺžka 4720 mm
Šírka 2040 mm
Výška 2063 mm
Rázvor 2700 mm
Hmotnosť 2750 kg
Pohon 4 x 4
Maximálna rýchlosť 78 km/hod
Stúpavosť 68 %
Brodivosť 0,65 m
Spotreba paliva 40 l /100 km
Objem nádrže paliva 100 l
 

NÁZORY A OTÁZKY NÁVŠTEVNÍKOV

Nebol zatiaľ pridaný žiadny názor. Pridajte svoj názor alebo dotaz ako prvý.